bijna 30 graden - Reisverslag uit Wielsbeke, België van ann de zussen - WaarBenJij.nu bijna 30 graden - Reisverslag uit Wielsbeke, België van ann de zussen - WaarBenJij.nu

bijna 30 graden

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg ann

28 Februari 2009 | België, Wielsbeke

Maandag morgen is het weer zover. Reisadvies nog altijd negatief. Maar dat zijn we nu al een beetje gewoon. Verblijven in Colombo wordt ten stelligste afgeraden, maar de plicht roept. Ik moet langs bij het consulaat en er moeten boodschappen gedaan worden. We hebben weer een massa verf, papier, boeken, wasco’s, krijt en ander knutselmateriaal nodig. Dit wordt dus één overnachting in Colombo.
Lieve Delille reist met me mee. Zij heeft twee jaar geleden de opstart van het project meegemaakt. Ik ben dan ook razend benieuwd wat ze van ons werk zal vinden. Lieve blijft de eerste week, dus houden we ons die periode bezig met haar vakgebied : het medische.
We willen het voedselprogramma die nu al drie maanden loopt evalueren. Ik hoop u binnenkort goede cijfers te mogen doorgeven. Alle chronische zieke kinderen worden weer onderzocht en voorzien van de juiste medicatie. En we willen ook de Peacock divisie in kaart brengen. Dus moeten we alle gezinnen gaan bezoeken. Alles in één week ? Dit lijkt inderdaad onmogelijk, maar we kunnen er in ieder geval aan beginnen. De laatste 2 weken van mijn verblijf komt Sindy. Zij is een thuisverpleegster in Wielsbeke. Hou je maar klaar Sindy. Wij zullen alles mooi klaar leggen zodat je er direct kunt invliegen. Dit wordt wegen, meten, onderzoeken en wonden verzorgen aan de lopende band. En met een temperatuur van 30 graden, zweten geblazen.
De tweede week ben ik alleen. Dan heb ik de tijd om onze boekhouding te bekijken. Met Lucky zijn nauwkeurigheid wordt dit een gemakkelijke opgave. Die week wil ik ook al de scholen gaan bezoeken en kijken of ze nog steeds volgens onze methode werken. Een hele dag in iedere schooltje, en de week zal weer snel omzijn.
Week 3 komt Chantal op werkbezoek. Tijdens die week houden we een pedagogische studiedag voor de juffen. Thema dit jaar is werken rond projecten. Tijdens die week proberen we ook het Teenage project te laten starten. Bedoeling is om de kinderen tussen 12 en 18 jaar op te vangen na school. We willen ze bijles geven, een studeerruimte aanbieden, … Kortom we proberen om via dit project de jongeren te motiveren om naar school te gaan. Onderwijs is de enige uitweg uit hun situatie. We moeten er dan ook alles aandoen, om die motivatie aan te wakkeren.
Lieve bij de zieken, Sindy wordt de verpleegster van dienst, Chantal de pedagoog en ik doe waar ik best in ben : iedereen bijstaan, iedereen aanporren, alles in goede banen leiden en zorgen dat we niet vergeten er ook veel van te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Wielsbeke

ann

Hallo, welkom op ons dagboek !!!!!!

Actief sinds 15 Juli 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 70467

Voorgaande reizen:

16 September 2009 - 16 Oktober 2009

we zijn terug vertrokken

02 Maart 2009 - 31 Maart 2009

maart 2009

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: