Bomaanslag - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van ann de zussen - WaarBenJij.nu Bomaanslag - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van ann de zussen - WaarBenJij.nu

Bomaanslag

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg ann

11 Maart 2009 | Sri Lanka, Matara

Jeep,

Gisteren was een spannende dag !! Ik kwam terug van Talalla, en opeens stond mijn huis vol volk !!! Een bomaanslag in Akurassa. Dit is het dorp vlak voor onze plantage. Iedereen wou komen kijken of Lucky en ik veilig waren. Heel Matara stond in rep en roer. Ambulances reden op en aan. Overal politie en leger. Ik was eerlijk gezegd blij dat Lieve veilig op haar vliegtuig zat. Zo heeft ze goede herinneringen aan Matara. Maar inderdaad het is bewezen. De tamiltijgers zitten al tot bij ons.
Het ziekenhuis van Matara werd gesloten voor bezoekers. Niemand mocht er meer in. Met honderden stonden ze nerveus voor de deuren. Na wat heen en weer telefoneren heb ik toch besloten om naar de plantage te vertrekken. Lalin en zijn gezin, zijn me komen halen met hun auto. De weg naar Akurassa was zoals je ze in de filmpjes ziet. Overal mensen langs de weg die de gebeurtenissen bespraken. Nog steeds passeerden ambulances met loeiende sirenes. Volgens de geruchten zou het om een zelfmoordaanslag gaan, waarbij zeker 10 mensen zijn overleden. Over het aantal gewonden durven ze zich nog niet uitspreken. Maar er zouden 4 ministers bij zijn, die met spoed zijn overgebracht naar Colombo.
Laat in de avond kregen we hier telefoon van het leger, met de vraag of de soldaten op de plantage mochten slapen.
Lalin verwacht dat ze vandaag de linerooms zullen controleren. Ik hoop dat de chaos niet te groot zal zijn.

Ik voel me zoals anders. Ik ben niet bang. Het huis van Lalin wordt dag en nacht bewaakt. Niemand komt er in zonder zich aan te melden.
Eens te meer wordt er nu van ons verwacht om ons te gedragen als toeristen. Ik mag de T-shirt van take my hand niet meer dragen. Aan de politie is verteld dat ik een persoonlijke vriendin ben van de familie, die hier op bezoek is. Dus mag en kan ik me nog steeds vrij bewegen op de plantage.
Vandaag wordt een gewone werkdag. Life goes on.

Ann



  • 11 Maart 2009 - 04:36

    Els:

    Met kippevel lees ik je berichten.
    Hier op het thuisfront geeft het geen goed gevoel te lezen dat de onrust nadert, aanwezig is!
    Dat het maar vlug verandert!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Matara

ann

Hallo, welkom op ons dagboek !!!!!!

Actief sinds 15 Juli 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 70466

Voorgaande reizen:

16 September 2009 - 16 Oktober 2009

we zijn terug vertrokken

02 Maart 2009 - 31 Maart 2009

maart 2009

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: