de administratie in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van ann de zussen - WaarBenJij.nu de administratie in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van ann de zussen - WaarBenJij.nu

de administratie in Colombo

Door: Ayla

Blijf op de hoogte en volg ann

01 Februari 2007 | Sri Lanka, Colombo

Hallo,

Het is lang geleden hè dat ik nog eens iets vertel ( Ayla)!!

Gisteren avond zijn we in Matara aangekomen, maar daar hangt een heel verhaal aan vast

We kwamen om 23.30u toe in de luchthaven, en daar stond Lukkie (onze driver) al.
We reden naar Tamarind hotel, daar bleven we overnachten.
Dan naar immigratie office voor ons visum.
Het relaas :
1: naar counter 1. Daar kregen we een papier dat we moesten invullen.
2: naar Bureau 1 . Daar een paar vragen en een dansje doen (bewijzen dat we op Kandy dansen zitten.
3 : naar counter 2. Daar moesten we mooi lachen. En naar een ander bureau om de dochter van de dienstchef een goedendag te zeggen.
4 : terug naar counter 2-3 daar ons passport afgeven, skoon lachen terwijl de dames heel veel stempels en handtekeningen op ons papier zetten.
5 : naar de assistent controller . Hij moest nog een handtekening zetten en een babbelke slaan. Hij vindt dat we een flinke papa hebben. Hij verdient geld en wij mogen en kunnen het hier verteren.
6 : dan de betalingen, aan...je raadt het al weer een andere counter.;; ( de helft minder betaald dan de vorige keer.)
7 : Ons der zetten en zeker één uur wachten op het volgende.
8 : Nog een handtekening, nu eens op een blanco papier en ….

Yes, we hebben ons visum voor 2 maanden!!

En dan de tocht verder naar Matara.
Die tocht duurde zeker 6 uren!!
Als we toe kwamen had Mala (mevrouw in huis.) gelukkig al alles gekuist!!
Dus het stonk niet in ons huis. Maar we hebben wel een ander probleem onze frigo doet super raar. Als hij open staat doet hij niks en als je hem toe doet dan zegt hij heel de tijd gruuum. Maar dan wel super luid !!
Maar dat was een probleem voor morgen eerst gaan slapen!!
Sliepel!!

Zoenen Ayla –xxx-
NB : de thuisblijvers die twijfelden om langs te komen : ga maar boeken !!! Wij blijven tot eind maart !!!!!!!!!!!!

• 01 Februari 2007 - 07:40

Grietje En Noah,:

Yeep,
    Blij voor jullie dat jullie visum nu in orde is... 'Vet cool!'
    Over enkele weekjes komen we eraan... We gaan de eerste nacht ergens rond Colombo slapen en gaan dan op weg naar Matara... Skypen jullie nog wel eens deze week...
    Groetjes van Grietje en 'zieke' Noah xxx

• 01 Februari 2007 - 09:31

Rosa En Yvan:

Eindelijk eens goed nieuws. Weliswaar heeft het heel wat tijd en moeite gekost maar het zal het wel waard zijn, of niet soms ?
    Ik ga volgende week in Het Wekelijks Nieuuws nog eens een reportage maken. Kan je per gewone mail een relaas maken wat tot op heden reeds werd gerealiseerd en wat er nog te wachten staat ? Eventueel mag je een passende foto meesturen van jouw en de kids of in een atelier of schooltje.
    Groetjes,
    Tante Rosa en Nonkel Yvan.

• 01 Februari 2007 - 14:09

Odette En Rik:

Hey.
    heb juist het goede nieuws gelezen da is tof he. je moet wel een beetje geduld hebben maar het is da waard.Nu nog een mooi einde aan jullie werk en avontuir maken.
    Geniet ondertussen ook nog een beetje van de omgeving en van het bezoek da nog komt.
    Vele kusjes en tot een volgende keer xxxxx

• 01 Februari 2007 - 14:40

Nancy:

yup
    allé nog volle bak voor de laatste twee maanden !
    geniet er nog van en werk ze !
    groetjes
    ikke

• 01 Februari 2007 - 17:53

Vero:

Joepie, tes gewoon schitterend, dus wie weet kom ik nog een weekje mee met muize Kurt als papa Bart da hier zie zitten, was ook een weekje zieken voor de kids en snel kasten uitkuizen dat ik nog wat kleren kan meegeven of meebrengen, helaas van het college niets meer gehoord...thake care's, veel werkgenot groetjes aan Clarisse en aan jullie allemaal natuurlijk. XXX